DECARBONIZARE MOTOR
DECARBONIZARE MOTOR
CU OXIHIDROGEN / HHO
PERFORMANTE MOTOR RESTABILITE :
ACCELERATIE, PUTERE, CONSUM ...
- Reduce zgomotul si vibratiile motorului
- Reduce noxele
- Faciliteaza ITP
- Previne uzura
- Creste fiabilitatea
Decarbonizarea motoarelor este un procedeu modern de intretinere a motoarelor termice prin care depunerile de carbon sunt eliminate fara demontarea motorului.
Decarbonizarea se face cu ajutorul oxihidrogenului (produs de un generator) care se introduce la admisie aer motor prin intermediul unui furtun subtire.
Oxihidrogenul, (in stare gazoasa) ajuns in motor, reactioneaza cu depunerile de carbon (in stare solida), in conditii de temperatura ridicata (peste 72 grade Celsius) Rezulta : → oxizi de carbon (in stare gazoasa) care vor fi evacuati impreuna cu gazele de esapament.
Formula care sta la baza acestui proces de eliminare a carbonului o gasim in chimia generala C(s) + H2O(g) → CO(g) + H2(g) reactia are loc la temperaturi peste 70⁰C.
Depunerile excesive de carbon de pe elementele interne ale motorului (camera de ardere , supape, bujii, duzele injectoarelor, capul pistoanelor, EGR, turbina) pot cauza o serie de probleme si defectiuni : randament scazut, intarzieri la acceleratie, putere scazuta, consum crescut de combustibil, fum excesiv, vibratii, zgomot…etc.
Defectiuni cauzate de depunerile excesive de carbon : blocarea supapei de recirculare a gazelor ( EGR ), uzura prematura a turbinei, infundarea prematura a filtrului de particule…etc.
Decarbonizarea dureaza aproximativ 45 minute ( +/- in functie de capacitatea cilindrica)